blosuren

blosuren

blosuren

blosuren

پیوندها
  • ۰
  • ۰

دلیل ساییده شدن لاستیک خودرو چیست ؟ یکی از مهم ترین قطعات هر ماشین که بی شک حرکت بدون آن به هیچ وجه مقدور نیست ، لاستیک های ماشین است . که ممکن است این لاستیک ها به دلایل مختلفی دچار سایش شوند . گاهی اوقات فرمان ماشین در حین حرکت به چپ یا راست منحرف می شود . گاهی هم فرمان لرزش دارد ، بعضی وقت‌ها تنظیم فرمان آنقدر به هم خورده است که به درستی عمل نمی‌کند . سایش لاستیک‌ها علاوه بر این‌ ها می تواند علل گوناگون دیگری از جمله خرابی و ساییدگی پلوس ها ، ایراد در بالانس چرخ‌ها و یا حتی تنظیم نبودن باد لاستیک‌ها داشته باشد . ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با دلایل ساییدگی لاستیک ها و نکات نگه داری ازلاستیک آشنا سازیم تا بتوانید هر چه بهتر از لاستیک های ماشین خود مراقبت به عمل آورید . با ما همراه باشید .

دلیل ساییده شدن لاستیک خودرو چیست؟

ساییدگی غیر عادی لاستیک ها نشانه خوبی است برای این‌که متوجه شویم که زمان تعویض آن‌ها فرا رسیده است. ساییده شدن لاستیک خودرو می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، که شامل موارد زیر است:

1- منحرف شدن ماشین :

اگر خودرو شما به هنگام رانندگی به سمتی دیگر کشیده می‌شود ( بخصوص زمانی که فرمان را رها می کنید)، اولین کاری که باید انجام دهید این است که میزان بودن باد لاستیک ها را چک کنید. اما اگر باد لاستیک ها را چک کردید و تنظیم بودند، آن‌گاه ممکن است اشکال در جای دیگری باشد.

 

2- آسیب دیدن بخش هایی از سیستم فنر بندی ماشین :

فنر بندی ماشین از اجزای متعددی تشکیل شده است در این حالت لازم است که هم راستایی چرخ ها و یاتاقان های آنها و بوش و میله تعادل و بازوهای کنترل فنر و خود فنرها را بررسی کنید. اگر بخش هایی از فنر ها دچار ساییدگی شده یا صدمه دیده اند باید تعویض شوند. چون اگر این کار صورت نگیرد باعث فرسودگی و صدمه دیدن پیش از موعد سایر بخش های سیستم فنر بندی، لاستیک ها و خودرو می شود.

3- همراستا نبودن لاستیک ها:

برای هدایت کردن مناسب و درست خودرو و جلوگیری از سایدگی لاستیک ها، لازم است که چرخ ها هم راستا باشند. این کار باعث می شود که از ساییدگی و اصطکاک و سر خوردن چرخ ها جلوگیری شود. ضمن اینکه میزان مصرف سوخت هم کاهش می یابد و از وارد آمدن فشار بر روی فرمان و سیستم فنر بندی کاسته می شود و هدایت خودرو بهتر صورت می گیرد.

برای همراستایی و تنظیم لاستیک های خودرو سه نوع تنظیم وجود دارد: زوایای کبر، کستر و تفارب و تنافر زاویه چرخ ها. کمبر و کستر به معنی مقدار بیرون بودن و داخل بودن قسمت جلوی چرخ‌ها است. هدف از این تنظیم توزیع بار خودرو به طور متوازن بر روی سطح جاده است. این کار باعث می شود که فرمان دهی خودور به سهولت صورت گیرد و از سائیش لاستیک ها جلوگیری به عمل آید.

نکات نگهداری از لاستیک های ماشین و جلوگیری از ساییده شدن آن ها

1- تایرهای ماشین را بطور مرتب بررسی کنید

اولین نکته ای که ما برای مراقبت از چرخ های ماشین باید در نظر داریم، بررسی منظم تایرهای ماشین در طی برنامه ای مشخص می باشد. می توانید میزان کاهش آج لاستیک را به مرور مشاهده کنید و در صورت کاهش آج باید آنرا فورا تعویض کنید تا مشکلی برای شما اتفاق نیوفتد.

2- اطمینان از باد مناسب لاستیک ها در فصل های مختلف

توصیه می شود هر چند ماه یکبار میزان باد لاستیک ماشین خود را چک کنید. اما شما موظف هستید پس از آغاز هر فصل میزان باد لاستیک خود را در مکانیکی ها تغییر دهید و علت اصلی آن هم انقباض و انبساط باد درون تیوب به دلیل سرما و گرما می باشد که اگر میزان نباشد، ممکن است دچار مشکل شوید.

 

3- در صورت وجود دفترچه راهنما آن را مطالعه کنید.

اغلب کارخانه هایی که در زمینه تولید لاستیک فعالیت دارند، پس از بسته بندی لاستیک، دفترچه راهنمایی را ارائه می دهند تا کاربران بتوانند در رابطه با لاستیک ها آگاهی یابند، که این به نگه داری شما از لاستیک ها کمک می کند.

4- با سرعت زیاد رانندگی نکنید.

وقتی با سرعت زیاد حرکت می کنید، زمان ترمز گرفتن، اصطکاک زیادی میان لاستیک و زمین ایجاد خواهد شد که در نتیجه لاستیک ها برای ایستادن، به میزان زیادی بر روی زمین ساییده خواهند شد و این گونه عمر لاستیک کمتر و کمتر خواهد شد. بنابراین توصیه می شود حتما با سرعت مطمئنه حرکت کنید تا هم بتوانید ماشین را هرچه بهتر کنترل کنید و هم اططکاکی میان لاستیک و زمین صورت نگیرید.

5- جابجا کردن چرخ های جلو و عقب

لاستیک های جلو برای ترمز با استفاده از دیسک و لنت استفاده می شوند و لاستیک های عقب نیز برای ترمز دستی استفاده می شوند. بنابراین لاستیک های جلو ممکن است در مدت زمان کمتری میزان آج بیشتری را نسبت به لاستیک های عقب از دست دهند. بنابراین توصیه می شود لاستیک ها عقب و جلو را سالانه دوبار جابجا نمایید تا این گونه عمر لاستیک ها افزایش یابد.

6- از تایر یدک مطمئن باشید!

ممکن است برای هر یک از ما پیش بیاید که مشاهده کنیم که لاستیک ماشین ما از بین رفته است و رانندگی با آن می تواند برایمان مشکل سرساز شود. از این رو در این مواقع فورا لاستیکی که کمترین میزان آج را دارد، با استفاده از تایر یدک موجود تعویض کنید و از آن برای رسیدن به نزدیک ترین مکانیکی بروید و لاستیک های از بین رفته را تعویض نمایید. 

خرید لاستیک از دکتر خودرو

دکترخودرو متشکل از مجموعه فروشگاه های تعویض لاستیک می باشد و در هر نقطه ای که شما بخواهید برای خرید لاستیکو نصب انواع لاستیک میشلن،  لاستیک فالکن، لاستیک بارز  و گلدستون .... در خدمت شماست.

شما می توانید جهت دریافت قیمت روز لاستیک با ما تماس بگیرید

  • ۹۸/۱۰/۰۵
  • blosuren blosuren2

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی