blosuren

blosuren

blosuren

blosuren

پیوندها
  • ۰
  • ۰

برای اینکه یک برنج خوش طعم و خوشمزه داشته باشد باید از نوع بهترین و مرغوب ترین برنج استفاده کنید. برنج یکی از غذاهای اصیل ایرانی است  که در کشور ما طرفداران زیادی دارد و همچنی دارای خواص بسیار زیادی است. چلو صرفا به برنجی که به روش آبکش تهیه شده گفته میشود و پلو همه برنجها و کته رو هم شامل میشود.

راز های پخت یک برنج خوشمزه

برای پخت برنج ابتدا باید برنج را خوب تمیز کرد و شست .اما دقت داشته باشید که برنج را در زمان شستن به هیچ عنوان چنگ نزنید و برنج را به اندازه ای بشویید که نشاسته ان رفته شود و آب صافی از آن باقی بماند.سپس داخل برنج کمی نمک بریزید و و اجازه دهید که برنج خیس بخورد.علت ریختن برنج در نمک این است که اگر نمک نداشته باشد در دیگ خمیر می شود و پخت زیاد خوبی ندارد.

میزان خیس کردن برنج به نو و کهنگی برنج نیز بستگی دارد .برنج های کهنه را باید مدت زمان بیشتری خیس کرد و همچنین به این مورد دقت نمایید که برنج کهنه پخت بهتری دارد .علت خیس کردن برنج برای این است که برنج وقتی خیس شود دانه های آن از آب پر می شود و در زمان پخت ری بیشتر می کند و حجم برنج بیشتر می شود و همچنین در زمان پخت آب کمتری نیاز دارد.

راز های پخت یک برنج خوشمزه

طرز تهیه برنج آبکش

ابتدا قابلمه مورد نیاز را آب پر کنید و بگذارید جوش بیایید و سپس برنج را به آن اضافه کنید و برای اینکه برنج شما سفید شود می توانید آبلیمو و یا سرکه بریزید و همچنی برنج شما قد بیشتری می کشد.البته برای قد کشیدن برنج روش های زیادی است از جمله ریختن پیاز حلقه شد , ریختن یخ در مرحله آخر برنج و همچنی ریختن کمی زاج کوبیده شده.

برای اینکه برنج شما شل نشود و حوب قد بکشد باید قابلمه شما گنجایش پخت این میزان برنج را داشته باشد تا در حین پخت برنج فضای کافی برای ری و قد کشیدن داشته باشد.برای اینکه برنج بهم نچسبد می توانید کمی روغن مایع به آن اضافه نمایید.بعد از آبکش کردن بهتره قابلمه ای که برای دم کردن برنج در نظر گرفته شده جا دار باشه و روغن هم داغ باشه . برنج رو هم کله قندی یا هرمی داخل قابلمه میریزن . یعنی وسط قابلمه برنج بیشتری ریخته میشه . و سپس برنج را دمی کنید.

راز های پخت یک برنج خوشمزه

برای داشتن پلو سفید و قد کشیده باید اول از همه در نظر داشت که نوع برنج خیلی مهمه و بهتر است که از برنج ایرانی استفاده نمایید و در هنگام خرید برنج دقت نمایید . بعد اینکه برنج تازه و برداشت محصول همون سال نباشه . برنج کهنه تر کیفیت بهتری خواهد داشت .دانه های برنج باید باریک و یکدست باشه و داخلش دانه های شکسته و خردد شده نداشته باشه و رنگ همه یکدست باشه . داخلش دونه سفید و گرد نداشته باشه .شما می توانید انواع برنج ایرانی مرغوب را با بهترین کیفیت از فروشگاه اینترنتی آرتا رحیمی خریداری نمایید.

راز های پخت یک برنج خوشمزه

تشخیص برنج مرغوب در زمان پخت

اگر برنج را ابکش کردین و بعد از پخت یک قاشق از برنج را در یک بشقاب بریزید و خوب در مورد شکل انها دقت کنید برنجی که بعد از پخت کمی حالت نیم دایره است و یک طرف ان خط دار مثل میگوی پاک کرده و نازک هم هست به ان می گویند محلی و مزه خوبی هم دارد .

اما برنج هاشمی عطر ندارد و فقط قد دارد برای همین انرا حتما با برنج محلی مخلوط 30 درصد می کنند که عطر محلی داشته باشد و درضمن پخت قد قیافه و مزه خوبی داشته باشد.

بعضی وقتها برنجی را دارید ابکش می کنید می بینید یکی وارفته ولی یکی هنوز جای جوشیدن دارد در این صورت باید متوجه شوید که یک نوع برنج را با چند نوع دیگر مخلوط کردند چون بوی خوبی موقع فروش و توی گونی دارد اما موقع پخت زود شفته می شود اسمش در مازندران برنج امراللهی است و مزه خوبی دارد.

اما برنج رمضانی و برنج فجر و برنج خزر در یک سطح هستند که شبیه به برنج هاشمی هستند منتها برنج خزر کمی رنگش به سرخی می زند و قیمت این سه نوع در یک اندازه هستند ولی هاشمی گرانتر است .

فروشگاه برنج ارتا رحیمی ارائه کننده انواع برنج شمال و خرید برنج عمده (برنج ندا، برنج فجر، برنج شیرودی ، برنج طارم و …) با بهترین کیفیت میباشد.

  • ۹۷/۱۲/۱۸
  • blosuren blosuren2

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی