blosuren

blosuren

blosuren

blosuren

پیوندها
  • ۰
  • ۰

برنج یکی از غذاهای اصیل ایرانی می باشد که همیشه بر سفره های ما قرار دارد و ما ایرانی ها برنج را در هفته چندین بار کنار انواع خورشت ها و خوراک ها استفاده می کنیم. برنج دارای فواید بسیار زیادی است و به عنوان یک غذای اصلی معمولا پخت می شود.

سایت حیات کالا؛سایت تخصصی فروش برنج ایرانی است و در زمینه آرامش روانی و جسمی فعالیت می نماید . ما می خواهیم خریداران از سایت ما در هر دوی بدن و ذهن ؛ زیبایی ،سلامت،قوت،تعادل وتعالی را دارا باشند که با واردشدن در مراحل خرید به چگونگی آن پی خواهید برد.

روش تهیه برنج آبکشی

همانگونه که همگی می دانید برنج به دو صورت آبکشی و یا کته تهیه می شود. برای تهیه برنج آبکشی برنج رابایدمدت زمان بیشتری در آب خیس نمود. در روش آبکشی رمانیکه آب برنج جوش آمد شما برنج را درون قابلمه میریزد و نمک لازم را اضافه ی کنید و برای سفید شدن برنج می توانید مقداری آبلیمو به آن اضافه کنید.

زمانیکه برنج کمی نرم شد ان را به درون آبکش می ریزد تا آب اضافی آن خارج شود. در روش آبکشی به علت اینکه شما آب برنج را خالی می کنید مواد مغذی برنج از بین می رود و از ارزش غذایی کمتری نسبت به برنج کته می باشد اما در این روش پخت دانه های برنج به یکدیگر نمی چسبند و برنج مجلسی تر می باشد و در اصطلاح بشقاب پسند تر است.


روش تهیه کته برنج

برای تهیه یک کته خوب شما می توانید از انواع برنج ایرانی مانند برنج فجر , برنج شیرودی , برنج ندا و ... استفاده کنید که خوش خوراک تر می باشد.

در این روش شما ابتدا برنج را خوب پاک می کنید تا سنگ و یا اشغال نداشته باشد وبرنج را یک و نیم تا دو ساعت در آب ولرم (و نه سرد) و مقداری نمک قراردهید تا دانه ای برنج آب خور شوند.یک قابلمه را روی حرارت قرار داده به ازای هر پیمانه برنج کهنه، یک و نیم پیمانه آب و به ازای هر پیمانه برنج نو، یک پیمانه آب بریزید به طوریکه میزان آب به اندازه یک بند انگشت روی برنج را فرا گیرد.

برنج را روی شعله زیاد قرار داده و کمی روغن اضافه کنید. حرارت زیاد تا زمانی ادامه می یابد که آب برنج کاملا تبخیر شود (این مدت زمان حدود پانزده دقیقه پس از جوش آمدن آب است). سپس شعله گاز را کم کنید و برنج را دمکنی بزارید تا برنج کاملا دم بکشد. حدود سی دقیقه (بدون ته دیگ) و حدود چهل دقیقه (با ته دیگ).برلای اینکه کته خوش طعم تری داشته باشید می توانید مقداری کره و ماست در حین پخت به آن اضافه کنید .


نکات لازم برای تهیه کته

  • اگر از برنج هندی استفاده می‌کنید؛ به زمان بیشتری برای خیس خوردن و پخته شدم برنج احتیاج دارید.   
  • اگر از برنج دودی استفاده می‌کنید؛ از زیاد شستن آن پرهیز کنید. زیرا عطر آن از بین می‌رود.
  • برنج را زیاد نباید شست. 3 تا 4 بار آبکشی کافیست.
  • چون برنج کته آبکشی ندارد، به مقدار نمکی که اضافه می‌کنید، دقت کنید تا برنج شور نشود.

آسان خرید کنید!

در حال حاضر فروشگاه اینترنتی حیات کالا ، در زمینه فروش انواع برنج باکیفیت داخلی ، فعالیت می نماید. برای آگاهی از استاندارد فروش برنج  می توانید به این سایت مراجعه کنید.خرید برنج از این سایت بسیار آسان است و با استفاده از روش های آنلاین می توانید به خرید برنج عمده و جزیی در کلیه نقاط ایران بپردازید. قیمت برنج در این سایت به صورت روزانه به روز می شود. ما سعی داریم که قیمت روز خرید برنج را با حذف واسطه ها کاهش داده و با مناسب ترین شکل به مشتریان عرضه کنیم.

  • ۹۷/۱۲/۱۸
  • blosuren blosuren2

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی