blosuren

blosuren

blosuren

blosuren

پیوندها
  • ۰
  • ۰

جنگل ابر ملاقات زمین و آسمان | جنگل ابر شاهرود یکی از معروف ترین و زیباترین جاذبه های طبیعی ایران به شمار می رود و برای اقیانوسی از ابر که در زمان های مختلف سال، آن را در بر می گیرد، شهرت زیادی پیدا کرده است.

اجاره سوئیت در جنگل ابر

09114481870
جنگل ابر شاهرود قسمتی از قدیمی ترین جنگل های هیرکانی است و گونه های نادر و منحصر به فرد گیاهی و جانوری را در خود جای داده است و با مناظر خارق العاده خود، هر ساله گردشگران و طبیعت گردان زیادی را به سوی خود می کشاند.
جنگلی به وسعت 35 هزار هکتار که ادامه جنگل های سرسبز شمال کشور به شمار می رود و برای اقیانوس ابری که فضای آن را در بر می گیرد بسیار معروف شده است. اینجا جایی است که زمین و آسمان به هم می رسند؛ ابرها درختان را در آغوش می کشند و گاه به نظر می رسد زمین بر بال های آسمان سوار شده است.
قبل از اینکه به سمت جنگل ابر سفری کنی باید به فکری یک واحد اقامتی باشی. پس با تیم گلستانی ها تماس بگیر که بزرگترین مرجع اجاره سوئیت درجنگل ابر و مناطق اطراف می باشد. بهترین واحدهای اقامتی با بهترین امکانات را در اختیار شما قرار می دهیم.
جنگل ابر کجاست؟

جنگل ابر در شمال شاهرود و در مسیر شاهرود به آزادشهر در روستای ابر قرار گرفته است. شاهرود یکی از شهرهای استان سمنان است. این جنگل‌ها در نهایت به آزادشهر در استان گلستان می‌رسند.

این جنگل 35هزار هکتار است و به دلیل این وسعت گونه‌های جانوری و گیاهی بسیاری را در خود جای داده، گونه گیاهی از راش، بلوط، ممرز افرا، شیردار، توسکا، آزاد داغداغان، گونه‌های کلاه میر حسن، چوبک، اسپرس، دم روباهی، آویشن و شبدر به همراه گونه‌های گیاهی نادر مثل نارون، بارانک و سرخدار . اما مشهورترین گونه گیاهی اینجا، درخت اورس، درختی از گونه سروها است.

گونه‌های جانوری اینجا هم کم نیست. حیواناتی مثل خرس قهوه‌ای، گرگ، پلنگ، خوک وحشی، شغال، روباه، خرگوش کل و بز، شوکا و مار و از پرندگان کبک، کبوتر جنگلی، بلدرچین، عقاب جنگلی، کرکس، شاهین، فاخته و قرقاول.

در ماه های فرودین و اردیبهشت و در قسمت هایی که هنوز وارد جنگل نشده اید و در دشت های آن، گل های بابونه و وحشی روییده است.
جنگل ابر ملاقات زمین و آسمان

جنگل ابر را اقیانوسی از ابر فرا گرفته، به طوری که وقتی نشسته‌اید ابرها می‌آیند و همه جا را می‌پوشانند و دیدن ابرهایی که همیشه بالای سرمانند و حالا از کنارمان رد میشوند و ما را در بر میگیرند از آن فاصله کم حتما آدم را به وجود می آورد. اما دلیل وجود این ابرها چیست؟

این جنگل در منطقه‌ای قرار گرفته که از ضخامت کوه‌های البرز کم می‌شود و ابرهای گرفتار در پشت این دیواره از بین دره‌ها به سمت جنوب سرازیر می‌شوند؛ قرار گرفتن در دو ناحیه کم فشار و پرفشار یعنی دشت گرگان و منطقه ابر باعث شده هر وقت زمین انرژی می‌گیرد ابرها جابه‌جا شوند .

نکته مهم:

بیشتر مسیر جنگل پیمایی در جنگل ابر سخت، پیچیده و دشوار است و بدون حضور یک راهنمای کاربلد و آشنا به منطقه، رسیدن به قسمت های مختلف در آن امکان پذیر نیست. بنابراین اگر طبیعت گرد حرفه ای نیستید و آشنایی به قسمت های مختلف جنگل ندارید هرگز تنها و بدون حضور راهنما در آن به گردش نپردازید؛ چرا که خطر گم شدن در جنگل ابر بدون حضور راهنما بسیار زیاد است.

نکته مهم:

بهتر است از شهر شاهرود هر آنچه نیاز دارید را تهیه کنید چرا که مواد و لوازمی که در مغازه های روستا و جنگل به فروش می رسند، بسیار محدود است.

همچنین اگر قصد شب مانی در جنگل را دارید (به ویژه در قسمت های ابتدایی جنگل) از شاهرود هیزم و زغال مورد نیازتان را تهیه کنید چرا که داخل جنگل هیزم چندانی پیدا نمی کنید.
آبشارها و چشمه های جنگل ابر

آبشارهای شرشر و آلوچال دو تا از مشهورترین آبشارهای جنگل ابر هستند و بسیاری در سفر به این جا سعی می کنند تا بازدیدی از این آبشارها داشته باشند. در کنار این ها، ده ها آبشار روان دیگر نیز در دل جنگل های ابر وجود دارند که اگر خوش شانس باشید می توانید در کوه پیمایی های خود به آنها برخورد کنید. البته بازدید از آبشار شرشر به دلیل صعب العبور بودن مسیر، بسیار سخت و در بیشتر مواقع غیر ممکن است و تنها طبیعت گردان و کوه نوردان حرفه ای می توانند خود را به آن برسانند.
آبشار آلوچال و دالان بهشت

آبشار آلوچال خود از 2 آبشار بزرگ تشکیل شده است که از فاصله چند صد متری بر روی هم می ریزند و در نهایت آبشار اصلی را شکل می دهند. ارتفاع این آبشار که در دامنه‌های شمالی البرز شرقی قرار دارد، حدود 25 متر است. برای رسیدن به این جاذبه زیبا باید 50 کیلومتر مسیر آسفالت، 9 کیلومتر مسیر شوسه و 5 کیلومتر پیاده روی انجام داد. دالان بهشت نیز منطقه ای تماشایی و پوشیده از درختان درهم رفته است که قسمتی از مسیر رسیدن به آبشار آلوچال را شامل می شود.
روستای شیرین آباد

روستای شیرین آباد استان گلستان، برخلاف روستای ابر در میان جنگل، درختان و ابرها محاصره شده است. زیبایی های طبیعی این روستا به اندازه ای است که بخواهید برای رسیدن به آن مسیر 7 کیلومتری داخل جنگل ابر را به صورت پیاده طی کنید. روستایی که می توانید در آن، در میان ابرها نفس کشیده و زندگی کنید. البته اقامت در این جا به دلیل کمبود خانه های محلی سخت تر از روستای ابر است.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی