blosuren

blosuren

blosuren

blosuren

پیوندها
  • ۰
  • ۰

اجاره ویلا درافراتخته : بهترین واحد اقامتی و ویلاهای بی نظیر و آپارتمان مبله در افراتخته را در گلستانیها جستجوکنید. گلستانیها بهترین سوئیت های اجاره ای را با قیمت های متنوع و امکانات بی نظیر و چشم انداز جنگلی در اختیار شما قرار می دهد.جهت رزرو ویلا اجاره ای , سوئیت فول امکانات و کلبه های جنگلی و بومگردی در روستای ییلاقی افراتخته با این شماره تماس بگیرید.

09114481870

 افراتَخته از روستاهای جنگلی استان گلستان که یکی از زیباترین و دیدنی ترین مناظر بکر طبیعت رو در خود جای داده. روستایی با جنگل های انبوه چند هزار ساله در جنوب شرقی شهر علی آباد کتول می باشد. برای دیدن زیبایی افراتخته باید حتما به این دهکده سفر کنید. جنگل افراتخته دارای ۱۵۰ هکتار از جنگل های ۱۹۰ میلیون ساله ست. گلستانی ها ارائه دهنده بهترین واحدهای اقامتی با بهترین امکانات در علی آباد کتول می باشد.

آشنایی با روستای افراتخته

روستای زیبای افراتخته در جنوب شرق علی‌آباد کتول در استان سرسبز گلستان یکی از روستاهای جنگلی این استان پرجاذبه است که جنگلی چند هزار ساله‌ دارد و همین جنگل انبوه با قدمت دیرینه اش یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این منطقه است.

مردم این روستا از لباس‌های محلی برای پوشش خود استفاده می‌کنند همچنین تعدادی غذای محلی نیز در این روستا تهیه می‌شود که گردشگران از آن استقبال زیادی می‌کنند.

روستاییان در افراتخته علی آباد کتول ییلاق و قشلاق می‌کنند. انواع غذاهای گرم و لذیذ در این روستا یافت می‌شود که می‌توان به آش، آبگوشت، کباب، انواع خورشت و نان محلی اشاره کرد.

روستای افراتخته از دو قسمت بالا و پایین تشکیل‌شده است که مسیر این دو روستا با یکدیگر متفاوت است. لباس محلی اهالی روستای افراتخته هنوز رایج است، لباس مردان (کت و شلوار، جلیقه و کلاه پشمی) و زنان (پیراهن‌های بلند، پیراهن، جلیقه، روسری و پوشش روی روسری) است.

در مجاورت روستای افراتخته کوه‌های افراتخته در شمال، تکیانو در شرق، ملیارتو در غرب و دره افراتخته در جنوب قرار گرفته‌اند. شکار در جنگل‌های افراتخته ممنوع است و منطقه حفاظت‌شده است.این روستای کوهستانی در ارتفاع ۱۵۵۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و تحت تأثیر اقلیم کوهستانی،تابستان‏های افراتخته معتدل و زمستان‏های آن سرد است.

دیدنی های روستای افراتخته

روستا همچنین پر از چشمه ‏های آب معدنیه که در اطراف آن قرار گرفته و آبشارهای طبیعی زیبایی رو هم می توانید در ارتفاعات روستا ببینید که از بلندای ۳۰۰ تا ۲۵۰۰ متری سرازیر می‏ شن. اما افراتخته به جز کوه و جنگل، یه رودخونه هم داره که در جنوب روستا جریان داره. وجود همین رودخونه به همراه آب و هوای معتدل منطقه، باعث رونق کشاورزی در آن شده است.

در سفر به روستای افراتخته می توانید سری هم به چاه سنگی و باستانی پیرآلا در ۲ کیلومتری روستا بزنین و گورستان گبری و حمام قدیمی روستا معروف به کهنه حمام رو ببینین که همه بیانگر قدمت زیاد این روستا هستند. در فاصله نیم کیلومتری روستا، یکی از جنگل‏ های کمیاب درختان سرخدار (از گونه ‏های نادر جنگلی)، محفوظ مونده.در کل یه روستا با یه دنیا جاذبه منتظر شماست.

شغل مردم روستای افراتخته

سیب ‏زمینی، پیاز، سیر، گندم، جو، یونجه، ارزن و لوبیا چیتی تولیدات زراعی اصلی روستای افراتخته است در این روستا باغداری و زراعت رونق نسبتا خوبی داشته باشد و کشت گیاهان دارویی مثل گل گاوزبان در آنجا رواج داشته باشد. پرورش زنبور عسل و تولید عسل یکی دیگر از فعالیت های مردم روستا است. فرآورده های دامی و لبنی شامل شیر و سایر فرآورده های آن، گوشت و پشم گوسفند است.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی